منتدى شباب كليه الاداب جامعه الفيوم
اللوز لتخفيف الوزن 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا اللوز لتخفيف الوزن 829894
ادارة المنتدي اللوز لتخفيف الوزن 103798
اللوز لتخفيف الوزن 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا اللوز لتخفيف الوزن 829894
ادارة المنتدي اللوز لتخفيف الوزن 103798
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةبوابة الشبابأحدث الصورالتسجيلدخول

الف مبروك لمنتخب مصر بالفوز باللقب الغالي الثالث على التوالى شرفتنونا يارجالة وشرفتو مصر.... تحيا مصر .... دايما يارب احميها ولفوق كمان عليهاعلشان خاطرها تهون حياتنا نموت عشان نحييها ارض الهرم والنيل والصحبه والمواويل علشان بلدنا ولا حاجة صعبة ولا حتى نعرف مستحيل ودايما يارب احميها ولفوق كمان عليها علشان خاطرها تهون حياتنا نموت عشان نحييها ارض الهرم والنيل والصحبه والمواويل علشان بلدنا ولا حاجة صعبة ولا حتى نعرف مستحيل  حبيبتى يا مصـــــــــــــــر  على ارضها اتربيت وانا مهما رحت وجيت مافيش مثالها ولا فى فى جمالها ولا زى ناسه فى يوم لقيت بلدى سلام امان مذكورة فى القرآن علينا غاليه ورايتها عاليه وهتعلى بينا كمان وكمان حبيبتى يا مــــــصــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــرعلى ارضها اتربيت وانا مهما رحت وجيت مافيش مثالها ولا فى فى جمالها ولا زى ناسه فى يوم لقيت بلدى سلام وامان  مذكورة فى القرآن

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
demo
اللوز لتخفيف الوزن Vote_rcapاللوز لتخفيف الوزن Voting_barاللوز لتخفيف الوزن Vote_lcap 
Koky
اللوز لتخفيف الوزن Vote_rcapاللوز لتخفيف الوزن Voting_barاللوز لتخفيف الوزن Vote_lcap 
loleta
محمد عزت
Mohammed Gamal
ABOKAMEL
Tefaa World
diaa_alquraan
AHMED SHAHIN
eema
مواضيع مماثلة
    المواضيع الأخيرة
    » جــــــــــوزه وقــــــــــرش حشـــــــــــيش (الجذء الاول)
    اللوز لتخفيف الوزن Icon_minitimeالسبت أكتوبر 29, 2016 11:00 pm من طرف sameh_415

» معني اسمك بالانجليزي
    اللوز لتخفيف الوزن Icon_minitimeالإثنين أكتوبر 22, 2012 1:54 am من طرف اتش

» خرائط لجميع دول اوروبا
    اللوز لتخفيف الوزن Icon_minitimeالسبت يناير 14, 2012 6:50 am من طرف se3dawy

» يا شباب جغرافيا .. هل من مجيب ..أكيد مفيش انا عارف :(
    اللوز لتخفيف الوزن Icon_minitimeالإثنين يناير 02, 2012 2:34 am من طرف se3dawy

» الطريق للوصول للجنة
    اللوز لتخفيف الوزن Icon_minitimeالإثنين ديسمبر 05, 2011 2:10 am من طرف red rose

» بمناسبة عيد الاضحى المبارك
    اللوز لتخفيف الوزن Icon_minitimeالإثنين نوفمبر 07, 2011 3:24 am من طرف red rose

» قووووول رأيك بكل صراحة وان قولت ما تخافش وإن خفت ما تقولش
    اللوز لتخفيف الوزن Icon_minitimeالإثنين نوفمبر 07, 2011 3:07 am من طرف red rose

» كبرياااااااااااااااااااااء
    اللوز لتخفيف الوزن Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 13, 2011 11:15 pm من طرف red rose

» كذبة كبيرة
    اللوز لتخفيف الوزن Icon_minitimeالسبت سبتمبر 03, 2011 11:00 pm من طرف red rose

التوقيت الان
    بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
    فلسطين

المتواجدون الآن ؟
    ككل هناك 2 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 2 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 412 بتاريخ الخميس أكتوبر 21, 2021 9:00 pm
    افحص كمبيوترك الشخصى من الفيروسات من خلال الانترنت

اللوز لتخفيف الوزن

3 مشترك
    كاتب الموضوعرسالة
    زائر
    زائر

اللوز لتخفيف الوزن Empty
    مُساهمةموضوع: اللوز لتخفيف الوزن   اللوز لتخفيف الوزن Icon_minitimeالإثنين أغسطس 31, 2009 6:57 am

اللوز لتخفيف الوزن Q [center]أكل اللوز مفيد لتخفيف الوزن وتخفيض الكوليسترول

كشفت دراسات جديدة ان أكل اللوز يؤدي الى تراجع الوزن الزائد بنسبة كبيرة واكدت هذه الدراسات ما اظهرته بحوث سابقة من ان اللوز يخفض مستويات الكوليسترول

اللوز لتخفيف الوزن 0_7

الضار ويساعد في تقليل مخاطر الاصابة بامراض القلب وحماية الخلايا من التلف. وتأتي هذه الدراسة عكس الاعتقاد السائد بأن المكسرات جميعها تساعد على السمنة وامراض ارتفاع الدم ، مشيرة الى ان حبات اللوز لا يعتريها الفساد حتى وإن تم تخزينها لعشرات السنين ، اذا لم تنتزع قشرتها الخارجية.
    واظهرت دراسة اجريت في كلية كنج الطبية البريطانية ان جدران الخلايا في ثمار اللوز قد تلعب دورا في امتصاص الجسم للدهون الموجودة فيها فعند اكل اللوز لا يمتص الجسم جميع الدهون فيه ، فلا تدخل عملية الهضم وتطرح خارجا ، الامر الذي يجعل اللوز طعاما صحيا قليل السعرات.
    ويرى الباحثون ان تناول حفنة من اللوز اما يعادل اونصة واحدة يوميا كجزء من الغذاء الصحي. يساعد في تقليل خطر الاصابات القلبية. واكدت دراسة اخرى من جامعة كاليفورنيا ان المواد المضادة للأكسدة في قشور اللوز بالاضافة محتواه الطبيعي من فيتامين E تؤثر بصورة ايجابية في الصحة العامة وخاصة عند تناول الثمار بقشورها.

[/center]
    loleta
    ܔْށحكومة المنتديܔْށ
    اللوز لتخفيف الوزن Mshmm10
    loleta

مساهماتي : 2486 عمري : 32
    نوعي : انثى
    الكليه/العمل : طالبة
    الهوايه : القراءة

اللوز لتخفيف الوزن Empty
    مُساهمةموضوع: رد: اللوز لتخفيف الوزن   اللوز لتخفيف الوزن Icon_minitimeالإثنين أغسطس 31, 2009 7:29 am

جاااااااااااااااااااامد يا اونة

مرسية كتيييييييييييييير

Mohammed Gamal
    ܔْށالمخابراتالعامةܔْ
    اللوز لتخفيف الوزن Admin110
    Mohammed Gamal

مساهماتي : 937 عمري : 36
    نوعي : ذكر
    الكليه/العمل : اداب قسم جغرافيا الفرقه الثالثة موزع معتمد لكبرى شركات الانترنت
    الهوايه : الكمبيوتر والانترنت

اللوز لتخفيف الوزن Empty
    مُساهمةموضوع: رد: اللوز لتخفيف الوزن   اللوز لتخفيف الوزن Icon_minitimeالإثنين أغسطس 31, 2009 4:34 pm

مرسى جدا يا اونه دا انا جايب لوز معايا من العريش جامد جدا بس
    اكيد انا مش هاكله بعد ما سمعت الكلام ده دا انا مصدقت انى تخنت شويه يدوب وزن زاد شويه بس انا عارف ان لما تاجى الدراسه هخس تانى
    Koky
    ܔْށحكومة المنتديܔْށ
    اللوز لتخفيف الوزن Mshmm10
    Koky

مساهماتي : 4003 عمري : 33
    نوعي : انثى
    الكليه/العمل : الاداب
    الهوايه : النوم او النت

اللوز لتخفيف الوزن Empty
    مُساهمةموضوع: رد: اللوز لتخفيف الوزن   اللوز لتخفيف الوزن Icon_minitimeالإثنين أغسطس 31, 2009 5:34 pm

بردو مصرة انى اخس
    يا بت ارحمينى
    ههههههههههههههههههه

مفيش موضوع لكوكى حبيبتك تقولى فيه للتخن
    ههههههههههههههههههه

مررررررسى يا اونة على ىالمواضيع ايلى مش هستخدمها خالص دى
    هههههههههههههههههههههههه
    زائر
    زائر

اللوز لتخفيف الوزن Empty
    مُساهمةموضوع: رد: اللوز لتخفيف الوزن   اللوز لتخفيف الوزن Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 01, 2009 4:01 am

هههههههههههههههههه

ميرسيه كتيير يا لولي
    وميرسيه جاااامد جداااااااا
    لمحمد جمال
    اللي شرفنا ونور الموضوع
    ولو مش عايز اللوز ده
    هاتوا ليا انا ف اشد الحاجة ليه
    ههههههههههههههههه

وميرسيه كتييير يا كوكي
    ههههههههههههههههههههه

بجد انا اكيد مستقصداكي
    هههههههههههههههه