منتدى شباب كليه الاداب جامعه الفيوم
اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 829894
ادارة المنتدي اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 103798
اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 829894
ادارة المنتدي اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 103798
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةبوابة الشبابأحدث الصورالتسجيلدخول

الف مبروك لمنتخب مصر بالفوز باللقب الغالي الثالث على التوالى شرفتنونا يارجالة وشرفتو مصر.... تحيا مصر .... دايما يارب احميها ولفوق كمان عليهاعلشان خاطرها تهون حياتنا نموت عشان نحييها ارض الهرم والنيل والصحبه والمواويل علشان بلدنا ولا حاجة صعبة ولا حتى نعرف مستحيل ودايما يارب احميها ولفوق كمان عليها علشان خاطرها تهون حياتنا نموت عشان نحييها ارض الهرم والنيل والصحبه والمواويل علشان بلدنا ولا حاجة صعبة ولا حتى نعرف مستحيل  حبيبتى يا مصـــــــــــــــر  على ارضها اتربيت وانا مهما رحت وجيت مافيش مثالها ولا فى فى جمالها ولا زى ناسه فى يوم لقيت بلدى سلام امان مذكورة فى القرآن علينا غاليه ورايتها عاليه وهتعلى بينا كمان وكمان حبيبتى يا مــــــصــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــرعلى ارضها اتربيت وانا مهما رحت وجيت مافيش مثالها ولا فى فى جمالها ولا زى ناسه فى يوم لقيت بلدى سلام وامان  مذكورة فى القرآن

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
demo
اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Vote_rcapاللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Voting_barاللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Vote_lcap 
Koky
اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Vote_rcapاللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Voting_barاللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Vote_lcap 
loleta
محمد عزت
Mohammed Gamal
ABOKAMEL
Tefaa World
diaa_alquraan
AHMED SHAHIN
eema
مواضيع مماثلة
    المواضيع الأخيرة
    » جــــــــــوزه وقــــــــــرش حشـــــــــــيش (الجذء الاول)
    اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Icon_minitimeالسبت أكتوبر 29, 2016 11:00 pm من طرف sameh_415

» معني اسمك بالانجليزي
    اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Icon_minitimeالإثنين أكتوبر 22, 2012 1:54 am من طرف اتش

» خرائط لجميع دول اوروبا
    اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Icon_minitimeالسبت يناير 14, 2012 6:50 am من طرف se3dawy

» يا شباب جغرافيا .. هل من مجيب ..أكيد مفيش انا عارف :(
    اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Icon_minitimeالإثنين يناير 02, 2012 2:34 am من طرف se3dawy

» الطريق للوصول للجنة
    اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Icon_minitimeالإثنين ديسمبر 05, 2011 2:10 am من طرف red rose

» بمناسبة عيد الاضحى المبارك
    اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Icon_minitimeالإثنين نوفمبر 07, 2011 3:24 am من طرف red rose

» قووووول رأيك بكل صراحة وان قولت ما تخافش وإن خفت ما تقولش
    اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Icon_minitimeالإثنين نوفمبر 07, 2011 3:07 am من طرف red rose

» كبرياااااااااااااااااااااء
    اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 13, 2011 11:15 pm من طرف red rose

» كذبة كبيرة
    اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Icon_minitimeالسبت سبتمبر 03, 2011 11:00 pm من طرف red rose

التوقيت الان
    بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
    فلسطين

المتواجدون الآن ؟
    ككل هناك 4 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 4 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 412 بتاريخ الخميس أكتوبر 21, 2021 9:00 pm
    افحص كمبيوترك الشخصى من الفيروسات من خلال الانترنت

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل

2 مشترك
    كاتب الموضوعرسالة
    Tefaa World
    مساعد المدير
    مساعد المدير
    Tefaa World

مساهماتي : 732 عمري : 36
    نوعي : ذكر
    الكليه/العمل : NO ANSWERS
    الهوايه : MORE

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Empty
    مُساهمةموضوع: اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل   اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Icon_minitimeالخميس سبتمبر 04, 2008 9:28 pm

نبدا بـ احمد السقا

الاسم:احمد محمد صلاح الدين محمد احمد عبدالعزيز احمد يوسف صلاح الدين السقا

تاريخ الميلاد:17 نوفمبر 1969

هو ابن المخرج الكبير صلاح السقا و كما يظهر حب السقا الشديد وارتباطه بوالده كما يردد السقا دائما انه يحترم العرائس وانه تعلم الكثير منه.. تخرج احمد السقا من المعهد العالي للفنون المسرحية قسم تمثيل وإخراج وتوالت خطوات تفوقه فكان الأول على دفعته بتقدير امتياز وهى براهين لظهور نجم ساطع في سماء الفن.

تزوج من مها محمد الصغير وتم الزفاف في 17 نوفمبر 1999 وأنجبا ولد واحد أسمه "ياسين" وتعرف عليها فكانت في إسطبل الخيل لأنها كانت صاحبة فاطمة أخته وكانت تذهب معها لركوب الخيل وأعجب بها جدا وقرر أنه يتجوزها.

اشترك في بداية حياته ومشواره الفني في ادوار صغيرة منها مسرحية خدلك قالب في دور كومبارس حيث كانت تعرض في مسرح الشباب بالقطاع العام – مسرحية غلط في غلط – مسرحية النهارده أخر جنان مع نجم الكوميديا محمد رضا، ومسرحية فيما يبدو سرقوا عبدو.

وتم اكتشافه على يد الكاتب أسامة أنور عكاشة وقدمه للمخرج محمد فاضل وأشركه في مسلسل النوة عندما شاهده في مسرحية خدلك قالب أعجب بيه وقدمه للمخرج محمد فاضل.

وأيضا له ادوار صغيره في عده إعمال وهى دور في فيلم ليله ساخنة ودور في فيلم أيام السادات مع النجم الراحل احمد زكى ودور في مسلسل النوه مع النجمة فردوس عبد الحميد وأخر في مسلسل نصف ربيع الآخر مع النجم يحيى الفخرانى وغيرها من الإعمال المتميزة منها ايضا فيلمه "تيمور وشفيقة".

جوائز:

حصل الفنان احمد السقا على الكثير من الجوائز جائزة أحسن ممثل والجوائز التي تعتمد على التصويت من خلال الانترنت مثل اوسكارا أر تى وكرم أكثر من مره لإبداعه الفني في أعمال وتفوقه وأداءه الجميل فهو يستحق.

الهوايات الشخصية:-

عاشق للخيل يحبه كثيرا ويهتم به فهي صفه من صفات الفرسان يحب كره القدم في أوقات الغناء وأيضا السفر والرماية والجري على الشاطئ والتواصل مع جمهوره.

عن اعماله

1998 صعيدى في الجامعة الأمريكية
    1999 همام في أمستردام
    2000 شورت و فانلة و كاب
    2001 أفريكانو
    2002 مافيا
    2004 تيتو
    2005 حرب أطاليا
    2007 تيمور وشفيقة
    2007 الجزيرة
    مسلسل رد قلبي.
    مسلسل النوة.
    مسلسل نصف ربيع الاخر
    مسلسل زيزينيا (الجزء الأول)
    مسلسل لحظات حرجة

بعض الصور لة من اخر فيلم لة "الجزيرة "

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Fuct2p

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Oar6mh

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 30cn48y

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 33jiphh

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 95tx94

لو عجبكم الموضوع دة اطلبو منى اجبلكم "بطاقات تعارف " للفنانين الى تحبو تعرفو كل حاجة عنهم

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 2v3immc

متجدد باستمرار ان شاء الله

مصطفى شعبان
    تاريخ الميلاد: 19 مايو 1970
    من مخرج إلى ممثل صاعد بسرعة الصاروخ .بطولته لفيلم النعامة والطاووس انطلاقته الحقيقية لعالم الشهرة بدا حياته بالإخراج ولم يكن التمثيل من بين أحلامه إلا أنه عشقه بدون مقدمات فهو لا يعرف أن يعيش حياة لها خط واحد وهذا ما وجده فى التمثيل مصطفى شعبان مثل أدواراً عديدة : مناضل سياسى وشاب طائش وصديق يخون صديقه وغيرها من أدوار مختلفة دخل بها عالم السينما وحصل بها على جائزة احسن ممثل دور ثانى مرتين.

و فى كلية الإعلام جاء صديق له يطلب اشتراكه فى تمثيل مسرحية يخرجها وعرضت المسرحية فى فرنسا فى مهرجان "الفنون المسرحية" ولاقت نجاحا كبيراً وأعجب بالفكرة فقرر إخراج مسرحية دون تمثيل وحصل فى المسرحية على جائزة احسن مخرج فى مسابقة بين الجامعات ، وبعدها اشترك فى التمثيل بمسرحية " بالعربى الفصيح" لمحمد صبحى ، وقام بدور الجزائرى لمدة سنة وأشاد الجميع بأدائه وأثناء ذلك أخرج مسرحية أخرى للجامعة لشكسبير وفاز للمرة الثانية بأحسن مخرج ولكن قرر بعد ذلك التفرغ للتمثيل فرأه المخرج زكى فطين عبد الوهاب وأعطاه دوراً فى فيلمه "رومانتيكا" وهو دور طالب فى كلية الطب يدمن المخدرات وينصب على السياح والدور كله عبارة عن 8 مشاهد فقط معظمها صامت عدا مشهد واحد.

وأثناء الفيلم قابل المخرج سيد سعيد وكان يحضر لفيلمه "القبطان" وأعطانى السيناريو وكنت فى الجامعة ..وعرض فيلم "رومانتيكا" و"القبطان" فى نفس العام وكتب عنه بعد الفيلمين كثيراً بل ورشح لجائزة احسن ممثل دور ثانى عن فيلم القبطان ...وقابل بالصدفة محمد راضى وقال له أن إيهاب أبنه يحضر لفيلم "فتاة من إسرائيل" ثم اشترك فى فيلم " حائط البطولات" مع محمد راضى وجسد دور جندى مسئول عن أهله بعد وفاة والده وأثناء ذلك اشترك فى مسلسلين هما " أحلام مؤجلة " والحلم النائم" و " عائلة الحاج متولى " فى دور سعيد الذى لاقى نجاحا كبيرا فعرفه جمهور التليفزيون.

أعمال الفنان مصطفى شعبان

القبطان
    الشرف
    اتفرج يا سلام,رومانتيكا
    فتاه من اسرائيل
    سكوت هنصور
    النعامه والطاووس
    مافيا
    خلي الدماغ صاحي
    أحلام عمرنا
    فتح عنيك
    الكود 36
    جوبا

المسلسلات:
    توتو وبيجامة
    العميل 1001

بعض الصور ل "مصطفى شعبان "

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Jaxg6r

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 6ixvnq

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 35bt8nm

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 263ho9v

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 27xnwhw

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Headphonedance اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Headphonedance اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Grindance

احمد حلمى
    الاسم:أحمد حلمي

تاريخ الميلاد: 18 نوفمبر 1968

تخرج من المعهد العالي للفنون المسرحية - قسم الديكور.

بدأ مشواره مذيعا ناجحا في برامج الأطفال ثم اتجه الى التمثيل من خلال ادوار صغيرة بدئها بفيلم " عبود على الحدود " مع الفنان علاء ولى الدين ثم " الناظر " و " وليه خلتنى احبك " مع كريم عبد العزيز و " السلم والثعبان " مع هانى سلامة و " رحلة حب " مع محمد فؤاد.

وتنبأ الجميع لحلمي أن يصبح نجما كوميديا قادما بقوة وبعد أكثر من سبعة أفلام قدم فيها شخصية صديق البطل أصبح حلمي بطلا مطلقا من خلال فيلم " ميدو مشاكل " و "زكي شان" و "ظرف طارق" الذي قام ببطولتها احمد حلمي وغيرها من الاعمال.

متزوج من الفنانة منى زكى وله ابنة اسمها لى لى.

اعمال الفنان احمد حلمى

عبود على الحدود
    الناظر
    55 أسعاف
    رحلة حب
    سهر الليالى
    ميدو مشاكل
    صايع بحر
    زكى شان
    ظرف طارق
    جعلتني مجرما
    مطب صناعى
    كده رضا
    ناسف على الازعاج 2008

البوم صور " احمد حلمى "

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 207ugs5

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Fojbyx

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 315oehk

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 2md3vae

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Htinir

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 34oea2o

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 2i9tmb8

نـــــــــــــــور

الاسم :ماريان فيليب

تاريخ الولادة 23 - 12 - 1977

نور من منطقة روميه (جنوب لبنان) تعيش مع والدتها وشقيقتها.
    تخرجت عام 1995 من مدرسة الراهبات الانطوانيات وكان فى القسم الادبى ثم التحقت بكلية الفنون الجميله و تخرجت منها عام 2000.

صاحبة الوجه الجميل والقلب الرقيق كانت الاعلانات هى البدايه لنور ثم بعدها انطلقت الى عالم السينما من خلال اول ظهور لها فى فيلم شورت و فانله وكاب مع الفنان الشاب احمد السقا.

وجهت اليها بعض الشكوك والانتقادات بخصوص استمرار نجوميتها فقد قال البعض ان نجوميتها سرعان ما ستنتهى بعد ان يعتاد الجمهور على رؤية افلامها فى السينما ولكن نور اسكتت كل هذه الالسنه بعد فيلم اصحاب ولا بيزنس الذى تألقت فيه و ادت فيه دور مختلف عن دورها السابق فى فيلم شورت وفانله وكاب وذلك الذى اكد موهبتها الفنيه وجعلها تفرض نفسها وبقوه كنجمة شباك.
    و ايضا مسرحية تحب تشوف مأساه طبعا لا وكانت لها اثر كبير وحافز قوى للفنانه نور على الاستمرار بخطى ثابته نحو النجوميه.

أعمال الفنانه نور :

شورت وفانله وكاب
    اصحاب ولا بيزنس
    ازاى تخلى البنات تحبك
    سنه اولى نصب
    ملاكى اسكندريه
    عوكل
    مطب صناعى
    كشف حساب
    نقطة رجوع
    الرهينة

المسلسلات
    العميل 1001

بعض الصور ل "نور "

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Adgv4o

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 2870j2e

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Qou7sw

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 2igyqh5

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 2u91feo

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 2hmlro1

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل 28kq6pd

demo
    ܔْށالقياده الميدانيةܔْށاللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل New_bo10
    demo

مساهماتي : 4101 عمري : 33
    نوعي : انثى
    الكليه/العمل : اداب
    الهوايه : التصوير والنت والسفر والرياضه

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Empty
    مُساهمةموضوع: رد: اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل   اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل Icon_minitimeالسبت أكتوبر 18, 2008 2:50 am

الموضوع حلو اووووووووووووى مرسية كتير كتير علية
    لو ممكن بطاقة تعارف للفنانة ياسمين عبد العزيز لو ممكن :oops:

اللى عايز يعرف كل حاجة عن الفنان او الفنانة اللى بيحبها يدخل
    صفحة 1 من اصل 1
     مواضيع مماثلة
    -