منتدى شباب كليه الاداب جامعه الفيوم
الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب 829894
ادارة المنتدي الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب 103798
الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب 829894
ادارة المنتدي الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب 103798
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةبوابة الشبابأحدث الصورالتسجيلدخول

الف مبروك لمنتخب مصر بالفوز باللقب الغالي الثالث على التوالى شرفتنونا يارجالة وشرفتو مصر.... تحيا مصر .... دايما يارب احميها ولفوق كمان عليهاعلشان خاطرها تهون حياتنا نموت عشان نحييها ارض الهرم والنيل والصحبه والمواويل علشان بلدنا ولا حاجة صعبة ولا حتى نعرف مستحيل ودايما يارب احميها ولفوق كمان عليها علشان خاطرها تهون حياتنا نموت عشان نحييها ارض الهرم والنيل والصحبه والمواويل علشان بلدنا ولا حاجة صعبة ولا حتى نعرف مستحيل  حبيبتى يا مصـــــــــــــــر  على ارضها اتربيت وانا مهما رحت وجيت مافيش مثالها ولا فى فى جمالها ولا زى ناسه فى يوم لقيت بلدى سلام امان مذكورة فى القرآن علينا غاليه ورايتها عاليه وهتعلى بينا كمان وكمان حبيبتى يا مــــــصــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــرعلى ارضها اتربيت وانا مهما رحت وجيت مافيش مثالها ولا فى فى جمالها ولا زى ناسه فى يوم لقيت بلدى سلام وامان  مذكورة فى القرآن

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
demo
الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Vote_rcapالإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Voting_barالإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Vote_lcap 
Koky
الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Vote_rcapالإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Voting_barالإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Vote_lcap 
loleta
محمد عزت
Mohammed Gamal
ABOKAMEL
Tefaa World
diaa_alquraan
AHMED SHAHIN
eema
مواضيع مماثلة
    المواضيع الأخيرة
    » جــــــــــوزه وقــــــــــرش حشـــــــــــيش (الجذء الاول)
    الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Icon_minitimeالسبت أكتوبر 29, 2016 11:00 pm من طرف sameh_415

» معني اسمك بالانجليزي
    الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Icon_minitimeالإثنين أكتوبر 22, 2012 1:54 am من طرف اتش

» خرائط لجميع دول اوروبا
    الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Icon_minitimeالسبت يناير 14, 2012 6:50 am من طرف se3dawy

» يا شباب جغرافيا .. هل من مجيب ..أكيد مفيش انا عارف :(
    الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Icon_minitimeالإثنين يناير 02, 2012 2:34 am من طرف se3dawy

» الطريق للوصول للجنة
    الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Icon_minitimeالإثنين ديسمبر 05, 2011 2:10 am من طرف red rose

» بمناسبة عيد الاضحى المبارك
    الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Icon_minitimeالإثنين نوفمبر 07, 2011 3:24 am من طرف red rose

» قووووول رأيك بكل صراحة وان قولت ما تخافش وإن خفت ما تقولش
    الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Icon_minitimeالإثنين نوفمبر 07, 2011 3:07 am من طرف red rose

» كبرياااااااااااااااااااااء
    الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 13, 2011 11:15 pm من طرف red rose

» كذبة كبيرة
    الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Icon_minitimeالسبت سبتمبر 03, 2011 11:00 pm من طرف red rose

التوقيت الان
    بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
    فلسطين

المتواجدون الآن ؟
    ككل هناك 6 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 6 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 412 بتاريخ الخميس أكتوبر 21, 2021 9:00 pm
    افحص كمبيوترك الشخصى من الفيروسات من خلال الانترنت

الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب

كاتب الموضوعرسالة
    محمد عزت
    مساعد المدير
    مساعد المدير
    محمد عزت

مساهماتي : 2114 عمري : 39
    نوعي : ذكر

الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Empty
    مُساهمةموضوع: الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب   الإنسان قبل الحب و عند الحب وبعد الحب Icon_minitimeالإثنين ديسمبر 01, 2008 8:48 pm

رساله من شاب المنتدى الشباب

أكيد معظمنا إن مكنش كلنا مرينا بقصص حب في منها اللي فشل وأنتهى وفي منها اللي أستمر
    وكل حد فينا أكيد أتغير عشان خاطر الحب ده
    وده بسبب:

إن الإنسان قبل الحب شيئ
    وعند الحب شيئ
    وبعد الحب شيئ تاني خالص

في ناس قبل الحب( شيئ)
    وعند الحب (كل شيئ)
    وبعد الحب (لا شيئ)

اللي عايزة أعرفه منكم إنت كنت أيه قبل ماتحب؟
    وبقيت ايه وأنت بتحب؟
    وبعد حبك بقيت أيه؟

أيه اللي أتغير فيك من خلال المراحل التلاتة؟!!!

ولو تسمحولي أحب أبتدي بنفسي:
    أنا واحدة كنت (قبل الحب) عايشة لنفسي وسط عيلتي مكنش في أي حاجة بتشغل بالي كنت بخرج وبروح وباجي زي أي واحدة في سني كنت بتحمل مسؤلية نفسي وبس.

(وعند الحب) أتغيرت اوي ,أتغيرت لنفسي وبنفسي محدش طلب مني ولا أتغيرت عشان خاطر البني أدم اللي انا مرتبطة بيه طلب مني أتغير, عشان أنا أصلا مش مقتنعة بأني ممكن أتغير عشان خاطر حد ,أنا لما أتغيرت أتغيرت لنفسي
    ولما أتغيرت, في حاجات أتغيرت فيا للأحسن وفي حاجات العكس ,حسيت أني في حاجات كتير فيا غلط مكنتش باخد بالي منها ويمكن أولها أني لما بتنرفز على حد صوتي بيبقى عالي أوي ,وطبعا مافيش أي ولد يستحمل أن بنت تعلي صوتها عليه ,بصراحة حاولت كتير أقلل من الموضوع ده بس منكرش أني مقدرتش هو قل بس متمحاش.
    تاني حاجة أني بقيت بعمل حساب كل كلمة بقولها وطبعا ده مش دايما بس غالبا,حاولت أبقى أهدى,أعقل,حاجات كتير أوي لو قعدت أتكلم فيها مش هخلص.
    ومن الحاجات اللي بجد أنا بندم أني عملتها ومش ناوية أكررها تاني أني كنت ممكن أجامل حد لمجرد أني مزعلش البني ادم اللي انا مرتبطة بيه, وأنا عمري ما كنت بوشين ولا عمري نافقت حد بس بأمانة مش ناوية أكرر الموضوع ده تاني أبدا.

(وبعد الحب)أنا أصحابي اللي عاشوا معايا التلات مراحل دول في حياتي هما اللي عرفوا أنا أتغيرت أد أيه
    يمكن أول حاجة أتعلمتها أني أبطل فضول شوية و محاولش أطلع الكلام من اللي قدامي , وأنه الكلام لو أتقال لوحده هيبقى ليه طعم تاني كفاية أنه هيقول الكلام ده أو هيحكيلي مشاكله لمجرد أنه عايز يقوله وعايزني أشاركه في ده, مش عشان أنا عايزة أعرف أيه اللي بيحصل في حياته.
    بقيت بفكر في الأمور بمنطقية شوية,ومابجيش على نفسي عشان خاطر حد.
    يمكن كمان أتعلمت أني مسمعش نفسي وبس,لأ لازم كمان أسمع اللي حواليا لعل وعسى يكونوا شايفين حاجة انا مش شايفاها.

يا جماعة في الأخر أنا عايزة أقولكم أن الحب فرصة عشان الإنسان يبقى أرقى وأحسن وأجمل
    الحب مش أكتر من مجرد تجربة بتطلع الإنسان من وحدته وتقدمله الحياة بشكل تاني كإنه إتولد من جديد
    الحب يا أبيض يا أسود مافيش وسط
    الحب إرادة وصدق مع النفس قبل ما يكون صدق مع الطرف التاني

أخيراً الحب أسطـورة تعجـز البشريـة عـن إدراكهــا إلا لمن صــدق في
    نطقهــا ومعناهـــا

ولكن ما يقلق العاشقين فقط هـــو : احتمال أن تكـون الأقـدار تخبئ لهـم
    فُراقـاً لم يكن في حسبــان أي منهــم

نفسي أشوف مشاركتكم و أكيد هنستفيد من بعض
    منتظرة أرائكم وتجاربكم
    وياريت اسمع إجابتكم

كنت أيه قبل ما تحب؟
    و أنت بتحب بقيت أيه؟
    وبعد ما مريت بالحب اللي أتغير فيك؟